Miro - 11 juni 2012

Publicerat av Jennie Börs den 11 Juni 2012 kl. 21:14 i Ridpass - Miro
Trots att det dåliga vädret, en sjö till paddock och allt vad det nu var njöt jag av dagens ridpass till fulla drag. Red ett lite lättare pass på Miro, jogging i lägre form, men ack så UNDERBART roligt det var efter en veckas uppehåll. Efter sånna här små break känner jag verkligen att det är på Miros rygg som jag hör hemma, jag vet vart knapparna sitter och jag får världens leende på läpparna.

Miro skötte sig väldigt bra i alla fall, efter att ha hittat en bra och låg form i skritten började vi trava på ett fyrkantsspår i samma låga form. Allt bara satt, ponnyn joggade på som ingenting. Sedan rullade vi på och småbusade lite i galoppen, upp i lättsits och rida på lite framåt. Vågade dock inte ösa på för mycket eftersom det var så geggit, men det uppskattades av ponnyn till fullo i alla fall. Han krullar ihop sig som tusan och bara gasar på!

Avslutade sedan med lite trav, blev inget jättelångt eller avancerat pass. Red knappt på volter eller något, utan mest rakriktning och bus.


Bilden är tagen för precis ett år sedan, söteponnyn.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback