Miro - 1 juni 2012

Publicerat av Jennie Börs den 01 Juni 2012 kl. 21:19 i Ridpass - Miro
Dressyrträning för Pernilla stod på dagens planering, hemma på klubben för en gångs skull. Red fram och värmde lite självständigt innan hon kom, i lite längre och lägre form. Miro kändes väldigt mjuk och fin!

När Pernilla kom ut började vi jobba på ett fyrkantsspår samt volt. Fick ta igenom honom åt båda hållen i trav samt känna vart jag hade mig själv, har lite svårt för det där med att böja vänsterarmbåge. Den blir gärna lite ge och ta, med rak arm. Miro försökte vara smart och slingra sig ut lite, så fick vara kvicktänkt när han varvade mellan flyta in och ut på volten. Längs fyrkantsspåret hade vi lite problem efter halva spåret, tydligen var det något välldigt farligt vid ena halvan. Jag lyckades dock få till det ganska bra, när jag kom på HUR jag skulle ta igenom det på bästa sätt.

Jobbade sedan ganska mycket längs fyrkanten, hitta lagom mycket av alting och få ett flyt i det hela. När jag red rätt blev det väldigt bra, gäller verkligen att jag håller den där vänsterarmbågen på rätt ställe och sedan rider med lagom mycker säte. Skänkeln ska endast användas när han backar av totalt, annars ska han känna sig fri från den och jag ska hålla den stadig. Provade några skänkelvikningar också, blev riktigt bra när jag lyckas hålla mig rak i kroppen utan att böja mig!

Galoppfattningarna var dagens största problem. Jag har alltid haft svårt för dem, det bara är så. Men när vi väl lyckades fatta galopp rullade det på bra i alla fall! Jag är väldigt nöjd med dagens pass, blev mest att känna igenom och få mig på rätt ställe. Miro kändes väldigt fin, visst kan man önska lite mer energi, men det kommer med tiden. I dagens läge är det inte rätt att kräva den, då kommer han bara bli trippig och spänd. Både jag och Pernilla ser bra resultat på det nya ridsättet, vilket är väldigt roligt. Pernilla kommenterade även att Miro ser väldigt nöjd ut.


Skulle inte för något i världen vilja byta ut dig mot någon annan. ♥

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback