Jumanji - 15 juni 2012

Publicerat av Jennie Börs den 15 Juni 2012 kl. 22:23 i Ridpass - Jumanji
Idag fick jag tillfälle att ride en liten sväng på Jumanji, en sista snabbcheckning inför söndagens start. Han kändes ganksa mjuk i kroppen redan frå början, stretade inte alls så som han kan göra vissa dagar. Det är dock lite ovant med han steg, hans trav är inte alls lika kraftfull som Miros. Det går dessutom inte att puscha igång honom då han blir jättepänd och trippig, därför får man ta det bit för bit.

Red ett ganska kort men genomtänkt pass för eftersom han bara skulle gå lite lätt. Blev rakriktning coh stora volter som uppvärmning i alla gångarterna. Kände sedan igenom galoppen lite extra och i traven red vi lite sperpentiner och några övergångar. Jumanji lyssnade väldigt bra, kändes mjuk i sidorna och hade en jämn kontakt med båda tyglarna, det tyckte jag räckte för dagens pass.

Jag är nöjd och det känns bra inför helgen. Nu ska vi se vad vi kan prestera innanför dressyrstaketet!


Skrittade av ut på Näs och hälsade på damerna. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback