Halt ponny

Publicerat av Jennie Börs den 05 Juni 2012 kl. 22:15 i Vardag
Som rubriken lyder, min älskade ponny är inte bättre idag, snarare sämre. Imorse hade han stått och vilat på benet samt inte velat flytta på sig, när de sprungit med honom haltade han. Han fick därför gå ut i en egen hage idag, bara för att ha och Jumanji inte ska busa till det.

Anledningen till hältan är hittills oklar. Varken igår eller idag har han varit svullen eller varm någonstans, han har heller inte feber. Han äter som vanligt (lämnar lite, men det är helt normalt i hans fall för att äta upp det senare) och han är ganska som vanlig annars. Jag och Johanna har gått igenom båda benen noggrant och vi hittar ingenting som kan vara anledningen till att han har ont i högerbak. Prinsen på ärten som han är får man dock knappt titta på benet vissa stunder.

Imorgon ska vi springa med honom igen, titta igenom allting än en gång tillsammans med Pernilla. Sedan tar vi beslut om vad nästa steg i processen blir. Det vi diskuterat oss fram till i dagens läge är eventuellt hovböld eftersom det verkligen kommit så plötsligt, han var ju hur fräsch som helst på söndagens tävling. Just nu gör det bara ont i mig att se honom stå där och se så ynklig ut, tänk om han bara kunde berätta för mig vart han har ont någonstans?


Bli frisk ... ♥

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback