Frisersalong

Publicerat av Jennie Börs den 28 Juni 2012 kl. 22:42 i Vardag
Idag har jag friserat Jumanji lite, på Johannas begäran. Lite mer än hälften av manen är nu avklippt, pannluggen toppad och hovskägget är trimmat. Jag tycker verkligen inte om att klippa manar, jag står alltid livrädd med saxen och tar sedan av den millimeter för millimeter eftersom jag är rädd för att ta för mycket. Det är verkligen en hel vetskap att få det snyggt och det blir inte precis lättare när ponnyn har en väldigt tjock busman.

Nu är han i alla fall nyfriserad och fin inför helgens tävlingar! På söndag har jag tänkt göra någonting åt Miros man, den är minst lika lång och tjock som Jumanjis var, bara att samla krafter.


Före <--- ---> Efter

Kommentarer
Kommentar av: Maria

Kan inte du publicera det inlägget där du visar stallet Miro och Jumanji står uppstallade i en gång till? :)

Svar: Kanske dyker upp senare vid ett tillfälle när det tryter på tidsinställda, tills vidare kan har du här en direktlänk: (http://newforestponnyer.blogg.se/2012/may/saterbygdens-ridklubb.html#comment) till inlägget. :)
Jennie Börs

2012-06-29 @ 00:21:59
Blogg: http://marshias.blogg.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback