Dragkedjsspray

Publicerat av Jennie Börs den 25 Juni 2012 kl. 15:00 i Tips & trix
Någonting som jag inte skulle klara mig utan är en flaska dragkedjsspray. Varje gång jag putsar mina stövlar eller chaps sprayar jag in dragkedjan ordentligt, men det händer även att jag sprayar på lite där emellan också.

För mig är det väldigt viktigt att hålla dragkedjorna på chapsen eller stövlarna rena, eftersom de verkligen sitter illa till. De blir ständigt lortiga från hästen och det sliter något otroligt på dragkedjan när den sedan dras upp och ner med damm och lort. Sprayen är väldigt lättanvänd, allt man behöver göra är att spraya längs hela dragkedjan och sedan dra den upp och ner några gånger. Jag tror att sprayen kan rädda måna dragkedjors liv och jag kommer aldrig kunna vara utan sprayen nu när jag väl börjat använda den.

Vi har fått med en flaska spray i samband med både mitt och Johannas stövelköp och det finns fortfarande en del kvar i båda flaskorna trots att sprayerna flitigt använda. En flaska spray kostar ungefär 80 kr.


Kommentarer
Kommentar av: Maja

Var finns det att köpa? Skulle verkligen behöva en flaska..

Svar: Jag vet faktiskt inte vart de finns att köpa (förutom Norells i Borlänge), men skulle kunna tänka mig att det finns på både diverse hästaffärer och skobutiker. :)
Jennie Börs

2012-06-25 @ 21:58:52
Blogg: http://majawallstrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback