Stallskurning

Publicerat av Jennie Börs den 10 Juli 2012 kl. 18:33 i Vardag
Rengöring av stall fortsätter, det är nu stora stallets tur att få sin årliga rengöring. Jag har både under gårdagens och dagens förmiddag varit i stallet och skrubbat boxar, gjort rent krubbor/vattenkoppar, högtryckstvättat och sopat vatten. Vissa boxar är rent ut sagt äckliga av all skit som sitter på väggarna, men det är alltid lika roligt att se hur rent och fint det blir. Likt som alla år ska avloppen krångla och pluggas igen, när de väl fungerar får man jaga vattnet med sopkvasten eftersom golven lutar helmystiskt.

Nu är i alla fall alla boxar rena, nu behöver de bara torka innan hästarna kan flytta in där igen. Men det är faktiskt ganska skönt att bara ha åtta hästar inne, som alla får plats i lilla stallet. Vi har eftermiddags- och kvällsjouren nästan hela veckan, måndag till onsdag. Hälften är i pass nu avklarat i alla fall.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback