Stallmys

Publicerat av Jennie Börs den 01 Juli 2012 kl. 22:29 i Vardag
Det finns verkligen ingenting bättre än att vara kvar sent i stallet. Idag valde jag att stanna kvar efter hästägarmötet eftersom jag ville frisera Miro lite, och då menar jag lite. Toppade bara manen lite eftersom knopparna blir snyggare med en längre man, men måste samtidigt hålla efter den så den inte blir för lång. När jag var färdig var det en timma kvar till kvällsfodringen och eftersom vi har jouren idag så tyckte jag inte att det var någon idé att gå hem.

Ponnyerna fick därför beta i ungefär 30 minuter var, nöjda och glada blev de. Jag tycker verkligen att det är mysigt och avslappnande att få den där egentiden i stallet, bara ta allting i sin egen takt. Idag var jag iprincip själv där dessutom, det är också otroligt skönt. Det är dessutom väldigt rogivande att stå och beta med ponnyerna i kvällsolen.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback