Sex små kattungar

Publicerat av Jennie Börs den 28 Juli 2012 kl. 11:37 i Vardag
Igår morse hittade jag och Johanna kattungar på Näs, de satt i en dunge efter stigen. Jag och Johanna såg först en liten som kom krypande ut på stigen, men när vi närmade oss den kröp den in i på en liten stig. Vi tittade in och fick syn på tre ytterligare små liv, två gula och två mörka. I och med att vi hade hästarna på släp fick vi glatt låta de sitta kvar där, eftersom vi var på väg tillbaka till stallet.

Vid lunchtid skulle vi lämna de hästar vi ridit och istället fånga några nya, Svartis hade dock inga planer på att följa med oss in. Vi ringde efter förstärkning, men eftersom det tar en stund att gå upp till Näs gick vi på kattjakt under tiden. Kattungarna befann sig på samma ställe som innan, men de hade krypit in en bit i skogen. Det visade sig att de var ytterligare två stycken, en gul och en mörk.

När Cissi kom upp hade hon även med sig mamma och pappa, vi beslutade oss för att fånga in kattungarna som var väldigt tillgivna. Det var två stycken som var lite småskygga av sig, men vi fick tag i dem tillslut. De var mycket hungriga och törstiga, de åt och sedan somnade de så sött. Senare på eftermiddagen hittade vi mamman på samma plats, hon hade fångat en jätteliten mus som hon skulle ge till ungarna. Vi fångade in även henne, hon var liten och mager och kastade sig över maten när vi tog henne till kattungarna. Senare somnade även hon.

Var i från kattungarna kommer, det vet vi inte. Men de kan inte ha varit där länge, med tanke på att vi inte sett dem förens nu och vi rör oss mycket ute där vi hittade dem. I torsdags såg vi mamman i alla fall, så möjligtvis ett par dagar. Vi tar i alla fall hand om dem nu över helgen, sedan får vi se hur det blir. Kattungarna har piggnat på sig, de leker och busar som tokar med allt de får tag i. Mamman är ute på äventyr och även hon ser ut att vara lite piggare jämfört med gårdagen. Ungarna är i alla fall så pass stora att de klarar sig ganska bra utan henne, de är ju trots allt ganska stora!

Så ja, ni fårstår nog att jag haft fullt upp med katter hit och dit. De sista skolhästarna blev inte ens ridna, så kan det gå!

Kommentarer
Kommentar av: Maja

Kul med kattungar ! :D

Svar: Jaa, supersvårt att slita sig ifrån de små djuren! Vet inte hur många timmar jag tillbringat med dem de senaste två dagarna, och då har min syster varit där minst dubbelt så mycket! Haha. :)
Jennie Börs

2012-07-28 @ 17:55:50
Blogg: http://majawallstrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback