Ponnyernas aktivering

Publicerat av Jennie Börs den 10 Juli 2012 kl. 22:47 i Vardag
Idag på kvällskvisten var jag och Johanna ute och promenerade med ponnyerna, hon tog Jumanji och jag Miro. Vi gick i runt 15-20 minuter och la även in lite lydnad i det hela. Stanna när vi stannade, gå när vi gick. De lyssnade bra, förutom att Jumanji blev mer intresserad av gräset efter en stund. Tålamodet är inte det bästa alla gånger, speciellt inte när det finns mat i närheten.

När vi promenerat tränade vi lite utställning med dem, de var duktiga båda två. Inga som helst problem att ställa upp sig rätt (men jag vet hur mycket svårare det är sedan när man ska göra det under press med en laddad ponny, hehe). Vi prövade även lite trav, Miro missuppfattade det dock en vända och blev lite överladdad. Istället för att trava gjorde han ett konstigt hopp och tog ett galoppsprång, han är bara för söt.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback