Miro - 4 juli 2012

Publicerat av Jennie Börs den 04 Juli 2012 kl. 15:55 i Ridpass - Miro
Idag stod dressyrträning för Pernilla på schemat, som jag nämnde i måndags. Min veckoplanering för den här veckan blir verkligen helmysko, men det blir nog bra ändå! Omstoppningen av dressyrsadeln verkade bli bra i alla fall, jag hamnar nu lite högre upp bara och det är lite ovant i början.

Vi fortsatte träningen med samma arbete som i mådags, idag kunde vi dock komma igång lite fortare tycker jag. Efter självständig framridning började vi med att rida på fyrkantsspåret och efter en stund började vi lägga in 10m volter. I galoppen jobbade vi medst på fyrkanten och lite förvänd som i LA:1. Vi jobbade allting lite varvat huller om buller sedan, allt från 10m volter till skänkelvikningar, för att sedan galoppera och sedan la vi in lite halter och ryggningar.

Den största fokusen låg på mig, vänsterarbåge och se vägen. När jag rider rätt då blir det väldigt bra och jag märker faktiskt själv vilken stor skillnad det blir! Miro kändes inte riktigt lika energiskt idag som han gjorde i måndags, tror att han var lite småtrött faktiskt. I övrigt var han väldigt mjuk och fin i kroppen, även om jag fick lite "rida-i-sirap"-känsla, men Pernilla sa att jag hade kunnat göra en bra ritt i dagens dagsform trots det.

Helgens ledord är: se upp, se vägen - följ den! Då blir allting bra, för om jag bara ser min väg då tvingas jag korrigera min vänsterarbåge för att kunna rid min väg. För det är som Pernilla säger, får jag ordning på det löser sig alla rörelser av sig själv, för dem kan vi. Jag är i vilket fall nöjd med träningen, även om jag inte får en bra känsla hela tiden och Miro går bra jämnt - men det är det som träning är till för!


Fler bilder kommer senare! :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback