Miro - 12 juli 2012

Publicerat av Jennie Börs den 12 Juli 2012 kl. 23:00 i Ridpass - Miro
En Miro som vilat en dag, skrittats för hand en dag och skrittats uppsuttet en dag är en Miro med på tok för mycket överskottsenergi, så jag kan beskriva ridpasset så. Vi valde i alla fall att skritta bort till Norddalsvägen för att trava två vändor där, och sedan skritta hem igen. Miro använde sin energi i skritten på helt fel sätt, nämligen blir spänd och titta på allt. Han tappar dessutom massor utav fart!

I traven däremot var han jättefin! Travade på bra framåt (om än lite väl framåt till och från). Men i övrigt var han jättefin, jämn och kändes loss i kroppen. När vi kom tillbaka till stallet galopperade jag av honom lite på banan eftersom han gick på tvären när jag suttit av, från början hade vi tänkt galopperat ute men vi red en annan väg där vi inte vill galoppera på grund av risken att bilar kommer oväntat. Miro var i alla fall väldigt glad åt galoppen, öste på som bara den framåt och tyckte jag var lite halvdum som sa att vi skulle bryta av efter en stund. ;) Rullade bara på i lättsits och lät honom verkligen galoppera fort och framåt, han var i vilket fall väldigt fin i det!

Passade på att känna igenom lite i traven också och det kändes bra, när han väl coolade ner och insåg att det inte blev någon mer galopp. Fick en helt okej bra känsla, är dock lite svårt att rida i regnbyxor. Jag är i alla fall nöjd med min fnaste!


Han är ju bara för härlig ibland, bilden är från i höstas!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback