Jumanji - 6 juli 2012

Publicerat av Jennie Börs den 06 Juli 2012 kl. 15:47 i Ridpass - Jumanji
Johanna var så snäll så att hon lät oss ta båda hästarna idag, därför började vi med Jumanji. Jag vet inte om det är tur eller skicklighet, men jag lyckas alltid få rida honom dagen efter hoppning nu för tiden. Inget mig emot dock, han är alltid lite extra lösgjord då.

Vi gjorde egentligen ingenting komplicerat. Red runt på ett fyrkantsspår och volter i alla gångarter och lösgjorde honom bit för bit. Han kändes fin och tog verkligen alla hjälper bra och med ro, sedan märker man helt klart vart bristerna sitter. Men som sagt kändes han fin i alla fall, lagom mycket i båda händerna och det var framför allt jämnvikt i båda händerna. Extra roligt att det här satt någorlunda redan från början! Duktig Jumanji, är så roligt att tänka tillbaka till hur det var i vintras.

Felicia fick hoppa upp och rida lite på honom i slutet. När hon hittade knapparna såg det bra ut, han är ju lite knepig eftersom man måste göra lagom mycket vid rätt tillfälle. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback