Insjöns Ridklubb: 8 juli 2012

Publicerat av Jennie Börs den 08 Juli 2012 kl. 23:07 i Tävling
Tävlingsdag nummer två avklarad, min och Miros andra regionala start. Även dagens tävling var kladdig, men vi blev även dyngsura på grund av en otroligt kraftig skur som sedan övergick till regn. Både banan och framridningen blev blöt, men ingenting i jämförelse med när vi tävlade i Insjön i våras. ;)

LA:1
Framridning: Precis i början av framridningen kom det världens skur, på ungefär tre sekunder var både jag och Miro genomblöta. Fokuserade på samma saker som under gårdagen och resultatet blev enligt mig bra, han kändes fin! Fick till några riktigt fina volter och skänkelvikningar, riktigt nöjd blev jag! Provade några ryggningar, men Miro stod emot jättemycket på grund av underlaget. Nöjde mig därför bara med något steg och sedan mycket beröm.

På banan: Det var lika dant som under gårdagen, att man red utanför banan innan starsignal. Red lite åttvolter, raka spår och några halter. Fick sedan startsignal och det kändes bra, om än lite energisnålt som under gårdagen. Han tappar liksom den känslan som jag har på framridningen, men det kommer! Travprogrammet satt bra, var bara ena skänkelvikningen som blev lite tokig då det nästan blev skritt för det gick så långsamt. Han fattade galopp från skritt bra (fick en 6:a!) och sedan gick även galopprogrammet bra, förutom det förvända. Jag kände hur han stod mot, jag var trött och tappade min stabilitet vilket resulterade avbrott och sedan lyckades jag inte fatta förvänd. I övrigt kändes ritten bättre än igår!

Det var verkligen dyra missar vi gjorde, eftersom det ledde till två 4:or på halft igenom och 2/4 respektive 1/4 på förvända. På de fyra punkterna tappar vi minst 16p, vilket hade lett oss till samma procent som under gårdagen. Jag är i alla fall väldigt nöjd, jag menar i resten av programmet är det nästan bara 6:or! Sedan tre 5:or och 7:or som väger upp varandra. Resultatet landade på 53,16%.

Jag är inte alls missnöjd med ritten, snarare tvärt om. Visst är det tråkigt och synd att vi ska tappa så mycket poäng på två missar, men det kommer. Min peppning är att veta att det bara är det där lilla som saknas, att vi är två avbrott och felfattningar till att översiga gårdagens 57,37%. För jag vet, att utan dem idag hade vi tagit ännu ett procent rekod. Nära skjuter ingen hare, men vi är en erfarenhet rikare! När vi dessutom får ordning på allting runt omkring, då kan vi höja snäpper ännu.

Bilder från helgen kommer!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback