Harley - 26 juli 2012

Publicerat av Jennie Börs den 26 Juli 2012 kl. 23:35 i Ridpass - Andra hästar

Det var egentligen bara meningen att jag skulle rida en ridskolehäst, men det blev en ponny också. Idag var Harley riktigt rolig att rida, eller jag tycker nästan alltid att han är det, just för att det är som en utmaning att få alla delar att hänga samman. Idag var han verkligen med på hugget från början vilket var superroligt!

Även Harley fick sig ett pass på fyrkantsspåret som jag gjort upp med Con Rise, så började med att trava där efter framskrittningen som även den bestod av raka spår + lite flytta för skänkeln. Han kändes fin redan från början i skritten och traven, det hängde med även in i galoppen. I galoppen valde jag att bara rulla på runt det stora fyrkantsspåret, strävade mot att hålla honom i uppförsbacke i en lägre form. Högervarvet var enklare än vänster, men känslan blev bra i båda varven tillslut.

Avslutade travarbetet med lite volter åt båda hållen innan jag travade av. Nöjd med passet och fläckige ponnyn, han har verkligen sin charm!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback