Con Rise - 26 juni 2012

Publicerat av Jennie Börs den 26 Juli 2012 kl. 23:03 i Ridpass - Andra hästar
Idag har jag ridit lite på Con Rise, roligt att få rida något ännat än på ponnyerna. Ska de vara storhäst ska man kanske dessutom slå på stort, det är nog tur att han är stor och spinkig i alla fall. I början är det jätteovant att sitta så högt upp, kändes som mitt huvud var bland molnen ungefär.

Började med att känna igenom honom i skritten, där han faktiskt har mycket kortare steg än man tror. Travade sedan på ett utsatt fyrkantsspår ute i paddocken och han kändes lagom fin för att vara i början av passet. Skulle sedan lägga någon volt men då sa han stopp och blev lite knackig. Det släppte som tur var efter en stund och då blev han fin!

Det blev mest att rida på ett fyrkantsspår, men det är nyttigt även det. Mycket lätt att fastna på volter, faktiskt. Jag är nöjd med honom och på slutet kändes det verkligen bra i traven, allt flöt liksom. Han är väldigt trevlig att rida, lätt och enkel men samtidigt lite klurig på något sätt.


Con Rise och Miro, lite höjdskillnad om man säger så!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback