Tävlingsår 2011

Publicerat av Jennie Börs den 05 Januari 2012 kl. 12:00 i Tävling
Första tävlingen 2011?
Lokal/regional ponnydressyr i Insjön den 7 maj.

Bästa tävlingen 2011?
NF-SM (29-30/7) och Bjursås (8/10)


LB:1 (lagklass) i Bjursås.

Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Mestadels Miro, men även en lokal start med Tomacs Evita och en klubbtävling med Harley.

Vad för klasser tävlade du?
LC:1/LC:2 och LB:1/(LB:0 - utgick) med Miro, LC:2 med Evita och 60cm CR med Harley.

Årets häst?
Mycket bra fråga!

Årets ponny?
Min prins, världens bästa Miro. ♥

Du kommer förbli den bästa. ♥

Hur många vinster?
2st

Hur många placeringar?
1st utöver vinsterna (individuellt) samt 2st med laget (mitt resultat räknades dock bort, hehe)

Vann du något täcke?
Japp, ett Agria!

Vad hade du för mål 2011?
Bra resultat och placering i LC/LB samt godkänt resultat i LA satte jag upp i början av året med Miro, dock ändrades de sedan till att få honom på plats och någorlunda avspänd i LC/LB. Vi hade även som mål att delta i NF-SM. Evitas mål var bra resultat (för Evita alltså) i LC (ev LB), samt NF-SM.

Uppnådde du dem?
De jag satte upp i början av året för Miro ändrades som sagt, men de nya målen tycker jag att vi klarade efter mycket blod, svett och tårar! Evitas tävlingsplan sköt jag snart åt sidan och la ner då jag insåg att det var bättre att lägga allt krut på Miro. Hade gärna startat henne någon mer gång, men tiden fanns tyvärr inte.


Min och Evitas första och enda tävling ..

Vad är målen för 2012?
Komma igång i LC/LB klasser med Miro, försöka hitta tillbaka där vi slutade helt enkelt. Skulle vara roligt att även få någon placering, men det viktigaste är att känslan är rätt. Sedan ska vi gå över till LA klasserna och försöka hitta ett bra flyt med jämna resultat där. Vi ska även delta i NF-SM, klasser beror på vart vi ligger. Utställningen är i alla fall ett måste, vill försöka höja honom 1p (vet att han kan visa en bättre trav) och det vore även roligt att behålla någon titel.

Jumanji sätter jag inte upp några tävlingsrelaterade mål för då jag inte vet hur mycket/om det kommer bli att jag tävlar honom. KM är det enda jag har planerat, så vi kan väl ha som mål att rida LC eller LB på KM med en bra känsla.

Bästa tävlings arrangören 2011?
Vetlanda!

Varför?
Organiserade och bra tävlingar, trots att det är en sån otroligt stor tillställning flöt allt på super. Anläggningen är även väldigt trevlig. Det enda lilla minuset var möjligheten att parkera (för oss som inte var uppstallade på anläggningen), det var svårt att hitta ett bra ställe där man inte kände sig ivägen.

Något speciellt minne från 2011?
Miros segrar i utställningen (bästa valack och BIS) vid NF-SM, det var verkligen inte väntat! Första och enda individuella placeringen i Ludvika samt lagplaceringen där. Sista tävlingen i Bjursås, där vi verkligen gjorde ett superavslut samt lagplaceringen där.


Miro passar verkligen på att visa sin bästa sida när han just blivit utsedd till BIS, hehe .. (Han kanske äntligen kunde slappna av?)

Min tävlingsutrustning?
Gatehouse Hickstead hjälm, Riders Company hårnät, Eqipage tävlingsskjorta, Pikeur Diana kavaj, Roeckl ridvantar, Pikeur ridbyxor, Kingsland ridsyrumpor och Mountain Horse Supreme High Rider.

Hästen/ponnyns tävlingsutrustning?
Träns från Ullared med swarovskipannband (två rader rosa från Chavallo eller vanligt silver), Dominus dressyrsadel, Stübben sadelgjord, Royal Steel stigbyglar (med rosa strass eller utan) och Mias schabrak (egendesignat eller klubbschabrak).


Den rosa outfiten, klart den snyggaste ..

Vilken klubb tävlade du för 2011?
Säterbygdens Ridklubb

Vilken klubb kommer du tävla för 2012?
Säterbygdens Ridklubb, ser ingen anledning till att byta. :)

Har du ridit i något lag 2011?
Ja, DIV II dressyr. Var med och red alla omgångar.


Lagets 2:a placering i Ludvika.

Ska du rida i något lag 2012?
Hoppas jag får rida DIV II dressyr även i år. I år är jag och Miro förhoppnigsvis lite mer på topp!

Vilken/vilka tränade du för 2011?
Pernilla, Cissi, Susanne, Göran och Caroline. 

Ska du fortsätta med det 2012?
Har tränat regelbundet för Pernilla, Susanne och Göran och det kommer jag i alla fall att fortsätta med.

Träning för Pernilla i augusti.

Har du tävlat i någon ny gren 2011?
Räknas utställning som gren, så ja.

Ska du tävla någon ny gren 2012?
Nej, det har jag inga planer på i alla fall. :)

Vad har du för förväntningar på året 2012?Jag hoppas att det blir ett bra tävlingsår med mycket framgångar. Min största förhoppning är att Miro och jag ska bli ännu mer samspelta på banan, för det kommer vi vinna mycket på när det gäller både känsla och resultat. Men det absolut viktigast är att vi har roligt och det vet jag att vi kommer ha!
Trackback