The project

Publicerat av Jennie Börs den 16 Februari 2012 kl. 20:45 i Allt & inget
När jag la upp första delen av bilderna på Johanna och Jumanji (bilderna hittar ni här) fick jag frågan om vilket projekt jag skulle ha dem till, så jag tänkte ta upp det nu när jag ändå har skoldatorn hemma och faktiskt precis har avslutat det!

I Svenska 1 fick vi en uppgift som bland annat handlade om att skriva ihop en egen kort- och stumfilm. Vi skulle komma på en story med ett budskap samt skapa protagonist/er och antagonist/er. Sedan skulle vi även tänka över filmens scenografi och en massa andra punkter som har med filmskapelse att göra. För mig var det väldigt självklart att det skulle handla om hästar (hehe) och med tiden växte idéen fram om att budskapet skulle vara relationen mellan häst och människa.

I Digitalt Skapande 1 fick vi en fortsättning till uppgiften i svenskan, att skapa en filmaffisch till vår film. Min idé i huvudet var redan tydlig, givetvis skulle affischen prydas av en bild från filmens slutscen! Det fanns dock ett problem: hur fotar man en häst och ryttare, där ryttaren enbart har klänning på sig i solnedgången på en strand när det är mitt i vintern?! Därför ändrades planen lite, men jag lyckades få ihop den första bilden ändå med hjälp av en bild vi tagit i Thailand.



I slutänden kunde jag inte bestämma mig för vilken bild jag skulle välja som slutresultat, så jag hoppas min lärare kan acceptera det. Jag har just avslutat min reflektion över hela arbetet, vilket blev ett dokument med 2 452 ord totalt (dock finns även de ca 800 ord som jag skrev på svenskan med där).

Kommentarer
Kommentar av: SussPuss

Vilket kanonjobb du lagt ner :D

Jag skulle också ha svårt att välja bild för de säger mycket och är "fin/snygga" på olika vis....

OCH så har du ju valt två bra modeller också :D

2012-02-17 @ 19:36:05
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback