Miro - 28 februari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 28 Februari 2012 kl. 21:39 i Ridpass - Miro
Miro skulle egentligen ha vilat idag, men när Klara frågade om jag ville rida ut ändrade jag om i planeringen. Jag och Miro, Johanna och Jumanji, Klara och Jack red bort till Djupdalarna, det blev en ritt på ganska precis två timmar. Det är verkligen häftigt hur underlaget varierar, på vissa ställen fick vi pulsa i snö medan det en bit bort var helt kalt på marken. Däremellan var det en variation mellan is, slask och vatten.

Vi skrittade mestadels, men en del tarv och lite galopp blev det också. Miro var väldigt pigg och glad, gjorde si sådär två eller tre "Mullehopp" med grisläte. Det är tur att han är väldigt söt när han gör så! I galoppen var han lite väl taggad och då blir det mer uppåt än framåt, men jag galopperade lite själv i lugn takt bakom de andra som travade och då galopperade han fint i alla fall. Men han skötte sig riktigt bra tycker jag, min lille prinsponny.


När vi kom hem fick båda pojkarna gå ut utan täcke, riktigt skönt för dem!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback