Miro - 20 februari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 21 Februari 2012 kl. 16:03 i Ridpass - Miro
Tränade för Pernilla i Hedenslund, en väldigt bra träning om jag får säga det själv! Redan från början var han väldigt avslappnad, hade mycket bättre bjudning än förra gången och var allmänt mer med på noterna. Fick börja passet med att bara rida framåt på fyrkanten och hitta en jämn kontakt i tyglarna, sedan jobbade vi på med lite öppnor och rakriktning. I galoppen red vi på en stor volt och bara öste på framåt, en sak är säker: min ponny kan galoppera! Det är en sådan otroligt häftig känsla att racea på framåt med honom när han är fortfarande är ihopriden, men känner hur han verkligen jobbar genom hela kroppen.

På slutet började han verkligen släppa loss och få emd sig båda bakbenen, det blir en sådan stor skillnad. Han växer verkligen under en och blir så nöjd med sig själv. Den dagen har är där ett helt dressyrprogram, se upp säger jag bara. Det är som Pernilla säger, allt som saknas från den lilla herren är den där framåtbjudningen och att han får med sig bakbenen. Han kan allting annat, det gäller bara att hitta den där framåtbjudningen.



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback