Miro - 2 februari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 02 Februari 2012 kl. 21:07 i Ridpass - Miro
Hade planer på att rida ute, men när termometern visade -14,5 valde jag ridhuset istället. Det tog dock en stund innan vi kom igång, först skritta för hand och sedan mjuka upp lite uppsuttet. Klara kom in och då blev jag ståendes med henne en liten stund. Efter det kom vi i alla fall igång med lite arbete.

Det låg bommar i ridhuset så passade på att använda mig lite av dem. Ponnyätande enligt Miro och allting annat runtomkring var lite småläskigt gjorde inte saken bättre. Han kunde slappna av lite med tiden i alla fall. Red sedan på en mindra volt i båda varven för att verkligen känna att alla sidor var på plats, fokus på att hålla vägen (och Miro fokus på att blocken inte åt upp honom!) och korrigerade honom utifrån vad han hittade på. Provade även att galoppera på den lilla volten och det fungerade även det, jobbade med sätet i första hand och korrigerade det som behövdes.

Börjar verkligen hitta mig själv bättre i galoppen, förut hade jag fullt upp med att bara hitta min egen position i sadeln. Nu när jag kommit ner bättre i sadeln från början och kan arbeta med sätet känner jag mycket tydligare vad som behöver korrigeras. Min hand blir bättre även den, den kan vara i en stadig position men ändå bara erbjuda honom att ta stöd i den, utan att vara ostadig!

Ganska nöjd med honom faktiskt, ett helt okej "lulla på och ta det lite som det kommer"-pass. :)



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback