Jumanji - 8 februari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 08 Februari 2012 kl. 21:26 i Ridpass - Jumanji
Idag red vi i ridhuset, tror inte att jag ridit honom seriöst sedan Göranträningen vilket var några veckor sedan. När jag började trava var han spänd och trippig i steget, gick emot handen och sådär. Valde därför att lägga in galopp väldigt tidigt eftersom han har lättare att slappna av samt våga ta stöd i bettet. Efter det fick vi jobba med framåtbjudning och få in båda bakbenen in under kroppen.

På slutet kändes det bra, han kunde öka och länga steget samt korta ihop sig lite utan att han slog sig fri. Han har även blivit mycket finare i sin högersida, inte alls lika stark i den. Duktiga killen!



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback