Jumanji - 3 februari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 03 Februari 2012 kl. 21:49 i Ridpass - Jumanji
Jag och Jumanji tog oss en liten barbackatur idag i kylan, så mysigt så! Ibland är det bara så härligt att rida barbacka, känna hästens värme och sedan hur musklerna jobbar där innanför. Började med lite lösgörande i skritten, volter med böjning och ställning i varierande storlek samt på åttor. Flyttade lite för skänkel, både på volt och diagonal.

När jag började trava var han spänd första stegen och efter det slappnade han av väldigt bra. Kändes jättefin att rida, mjuk och följsam. Det var en sån där dag där man kan rida hur länge som helst, bara sitta där och följa med. Provade att galoppera lite också, han var snäll men gjorde några busruskningar med huvudet. Jag är väldigt nöjd med honom, duktiga och fina killen.


Fin mobilbild från idag, mysig och enkel outfit!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback