Jumanji - 27 februari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 27 Februari 2012 kl. 21:02 i Ridpass - Jumanji
Första ponnyn ut idag blev Jumanji. Vi fokuserade bara på det "vanliga", böjda spår och hitta en bra bjudning i honom med ett bra och jämnt stöd i bettet. Tog en liten motivationspinne i handen idag då han var väldigt motsträvig ibörjan med det räckte för att få en fin ponny!

La in lite galopp i friskt tempo tidigt i pass precis som vanligt och jobbade sedan på volt, stora volter och sedan även åttvolter. Ville han inte ställa eller böja ordentligt i ena varvet låg jag bara kvar så många varv som det behövdes innan jag gick vidare. Innan jag travade av tog jag även lite galopp på volt.

Han kändes fin i alla fall. Känns lite tråkigt att det blivit en sådan uppdelning på att Johanna rider Jumanji och jag Miro, för det var ju verkligen inte så som det var tänkt från början. Måste försöka hitta ett bättre system så jag får rida Jumanji lite oftare och Johanna Miro, tror inte hon misstycker. :)


Johanna och Jumanji ♥

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback