Helios - 21 februari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 21 Februari 2012 kl. 21:13 i Ridpass - Andra hästar
Fick rida Helios även den här lektionen, glad Jennie! Susanne är borta så vi fick rida för Malin istället, alltid roligt att få variera sig lite. Vi började med att rida fram på fyrkantspåret i alla gångarter, blev mycket jobb med att hitta en bra takt och få honom fin i hörnen. Jobbade sedan med en övning som innehöll skänkelvikning, 10m volt och galopp innanför spåret, Helios blev lite orolig eftersom det blev lite mycket för honom med det blev bättre och bättre.

Det sista vi gjorde var att rida på volterna, dels flytta skänkelvikning på den öppna delen men även lite galopparbete. Helios blev finare och finare desto längre in i passet vi kom. Som vanligt var han lite "orolig" med huvudet, men det blev bättre i alla fall. Jag är nöjd med honom i alla fall.


På bilden är Helios bara fyra år och hade precis kommit till klubben. Han har verkligen förändratsl!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback