Harley - 28 februari 2012

Publicerat av Jennie Börs den 28 Februari 2012 kl. 21:52 i Ridpass - Andra hästar
Det blev Harley på dagens hopplektion, som bestod av en kontroll och rytmövning. Var väldigt annorlunda att rida Harley eftersom han varken har världens snabbaste rörelsmönster eller är speciellt kvick i fötterna, men framåt gick han i alla fall. Jag tycker att han är rolig att rida faktiskt, skulle vilja rida honom på någon dressyrlektion framöver.

Lektionen gick bra, övningen bestod av travbommar, en studsserie som stod "i hörnet" samt ett kryss med galoppbom framför på diagonalen. Det största problemet med Harley var att han var lite svårt att påverka i sidorna eller vad man ska säga, han trycker emot skänkeln och stjäl väg. Men utöver det gick det väldigt bra tycker jag!



Kommentarer
Kommentar av: Maria Nilsson

Din header och design är super duper fin! Det är inte så att du gör headers till andra? :D

2012-02-29 @ 11:03:06
Blogg: http://marshias.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback