Shopping @ Ridsportmässan

Publicerat av Jennie Börs den 04 December 2012 kl. 22:01 i Shopping
Det är galet hur mycket folk det är inne på mässan, i år var jag dessutom bara där inne medan det var som smockfullt. Dumt planerat, men i år blev det så helt enkelt. Vi fick med oss en del från listan i alla fall + några andra saker, men jag är absolut nöjd med det som blev!

Inne på Charlies köpte jag två saker från listan. Ett rosa strasspannband till Jumanji, självklart måste han också ha ett pannband med rosa. Köpte även Cartagoskydd till Miro, har länge letat efter nya benskydd men aldrig riktigt kommit till skott. Har varit inne på så många varianter men tror det här valet är ett bra val, är väldigt nöjd med Cartagoskydden sedan innan.

Hos Strömbergs Gård köpte vi ett till innetäcke från Amigo, fast det här var av den nya modellen med 200g fodring. Miro får ärva Jumanjis nuvarande täcke (150g) och sedan får Jumanji ta det nya, kanske smartast att den helklippta hästen har det tjockaste täcket. Vi köpte även en avtagbar hals till täcket. Det här inköpet fick dock gå på mammas bekostnad.

I Lyckås Ridsports monter hittade jag ett vitfodrat träns, det såg kanske inte ut som mitt drömträns men det duger gott och väl. Jag skulle gärna vilja ha en rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, men tyvärr har jag inte hittat något fint i en rimlig prisklass som samtidigt faller mig i smaken. Tycker det här tränset var fint med sina vita dekorsömmar och det fodrade nackstycket i alla fall, pannbandet ska givetvis bytas ut mot mitt senaste enradiga swarovskipannband.

Från Sjöhagen Wears monter fick faktiskt ett dressyrschabrak av modellen LYX följa med mig hem, så nu ska jag göra en grundlig jämförelse med Mias-schabraken. En tjej i montern pratade bara gott om det (kanske inte så konstigt när hon jobbade där men), jag tyckte dessutom att kvalitén kändes helt okej och liknade Mias lite faktiskt. Vi får se helt enkelt, väldigt snyggt var det i alla fall.

Johanna fick med sig en kasse ut, från Skara Hästsport. Hon sprang på ett sådant extrem läckert schabark från Lamicell som det verkligen stod "Johanna" på. Färgkombinationen och mönstret är bara så snyggt och jag tror garanterat att hon kommer bli ganska ensam om det.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback