Miro - 30 december 2012

Publicerat av Jennie Börs den 30 December 2012 kl. 22:04 i Ridpass - Miro
Miros ridning blev inne i ridhuset med fokus på att få igenom lite extra böjning i den lägre formen. Nu har vi verkligen hittat allting på rakt spår samt på mindre krävande böjda spår, därför blev det idag att utmana lite till.

Började med att bara jogga igång på fyrkantsspåret, på långsidorna skulle han vara rakriktad och i hörnen följsam. När jag hittat en bra känsla gick jag över till att arbeta lite i galoppen, där lät jag honom bara rulla på under lättsits. Han kändes verkligen helfin och galopperade genom hela kroppen! Fattningarna gjordes från skritt, lekte mest fram dem och det skedde utan sura miner.

Gick sedan in och arbetade på en mindre volt, först i skritt och sedan i trav. Fokusen låg på att han skulle spåra och vara böjd i kroppen utan att någon del flöt iväg. Inte helt rätt men skam den som ger sig, slutade med att jag satte mig ner för att verkligen få in alla bitar helt i ramen. Flyttade sedan honom in och ut från den stora volten, följande skulle ske i ett bra flyt så om någonting föll isär gjorde vi om och rätt.

Avslutade sedan med att trava på fyrkantsspåret, där varierade jag mellan att ställa honom utåt och inåt. Han kändes väldigt rörlig och bra måste jag säga. Absolut travade jag honom rakställd, i detta gav jag honom eftergift till och från. Han följde med väldigt bra och smidigt.

Jag är väldigt nöjd med dagens arbete. Det kändes verkligen som att jag fick igenom det jag ville, även om det känns som jag skulle behöva lite träning snart igen. Jag fick i alla fall honom dit jag ville och ridkänslan var verkligen någonting att spara på, för det kändes verkligen bra.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback