Miro - 21 december 2012

Publicerat av Jennie Börs den 21 December 2012 kl. 23:23 i Ridpass - Miro
Idag blev det pulsträning för Miro igen, dock under någon mer kontrollerade former än sist. Inget fullt ös utan mer ordentligt arbete.

Började med att skritta fram honom på parkeringen för hand en stund innan jag gick in i paddocken och satt upp, skrittade först en stund på långa tyglar och plockade sedan upp dem efter en stund. I traven började jag att arbeta där det inte var så uppridet, Miro tog verkligen i för kung och fosterland, hade energi så att det räckte och blev över. När jag jobbat honom där en stund åt båda varven arbetade jag istället lite på volten. Fångade upp de delar som försvann iväg samtidigt som handen fick vara lite framme för att jobba vidare på det som jag jobbade med för Pernilla. Galopperade sedan lite på volten åt båda hållen, gjord överstrykningar titt som tätt och gjorde arbetat genom sitsen. I vänstergaloppen fick jag en väldigt bra känsla, i högergaloppen däremot fick jag inte riktigt samma så han gärna ville springa iväg lite för mig.

Efter en liten skrittpaus fick han galoppera i djupsnön, riktigt jobbigt när man måste arbeta i det tyckte Miro. Han kändes i alla fall fin där, gjorde även lite avbrott och nya fattningar från skritt. Pratade med Pernilla om tisdagens skrittfattningar där han surade ur, hon tyckte därför att jag skulle göra enkla fattningar utan press nu ett tag i början. Jag lekte därför bara fram fattningarna och det fungerade utmärkt, inga sura miner alls!

Travade sedan lite på volten för att få igenom det sista. Här fick jag en bättre känsla i högervarvet istället, där kändes det verkligen som jag hittade rätt. I vänster var det helt okej, men inte lika bra som åt höger. Skrittade sedan av honom avsuttet på parkeringen.

Jag är nöjd med passet och Miro. Jag tror allt att han fick jobba ordentligt, nyttigt att pulsa lite då och då. Kan faktiskt inte klaga på så jättemycket även om superkänslan fanns där hela tiden.

Kommentarer
Kommentar av: Elin

Gud vilka fina ponnyer du har!:D

Svar: Tack så mycket! :)
Jennie Börs

2012-12-22 @ 10:10:53
Blogg: http://slowmotionphoto.blogg.se
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback