Miro - 16 december 2012

Publicerat av Jennie Börs den 16 December 2012 kl. 21:10 i Ridpass - Miro
Idag tränade jag för Pernilla här hemma i Säter, väldigt välbehövligt såhär efter ett litet uppehåll måste jag säga. Blev en ganska simpel träning, men det trots det fick jag jobba en hel del kan jag säga!

Började med att rida fram lite individuellt, Miro var hur lugn som helst och kändes nästan lite småseg faktiskt. Jobbade ändå på ganska bra tycker jag, testade reaktionerna lite och jobbade på med de delar som slant iväg från ramen. När jag började själva träningen började vi med att rida lite längs fyrkantsspåret för att sedan övergå till lite voltarbete, jag hade påtalat att han gärna släpper högerbak något och mycket riktigt, precis som jag kännt släpper han ut ytter framben. Det är endast lite minimalt, men det är ändå något som gör att böjningen rubbas. Jag fick jobba på och korrigera det, både längs fyrkantsspåret och på volt. Vi minskade även volten och där blev det ännu tydligare när han släppte ut, men även när han kom på plats.

Red även lite bogen in längs långsidorna, lite jobbigt tyckte allt Miro men det blev bara bättre och bättre. Galopperade lite på volten också åt höger, fick göra överstrykningar med innerhanden och verkligen rida honom igenom sätet. Fick en mycket bättre känsla idag, kändes inte alls som att delarna flög åt alla håll på samma sätt.

Det sista vi gjorde var att lägga fram handen och bara rida på framåt, för att få ut bakbenen samt få ett ordentligt stöd och sug i handen. Herre gud vad jag fick rida, men betalningen kom efter många om och men.

Jag är nöjd med träningen! Miro blev mer framåt efter en stund men han är fortfarande otroligt bekväm av sig. Nu framöver blir fortsatt individuell träning på det vi jobbade med idag, känns så skönt att vara på gång igen!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback