Miro - 12 december 2012

Publicerat av Jennie Börs den 12 December 2012 kl. 22:07 i Ridpass - Miro
Idag blev det ridhuset igen, den här gången var det i alla fall lite mindre läskigt enligt Miro. Han hörde inga ljud och hade dessutom sällskap där inne, så han var nog ganska nöjd.

Han kändes fin redan från början, den där känslan av att han verkligen jobbar på i sin låga form från start är underbar. Jag är glad att han kan hitta dit på en gång, trots ett uppehåll. Blev mycket voltarbete även idag, i skritt och trav, där jag mest kände efter och korrigerade det som behövdes till en början. Miro var väldigt pigg och glad vilket leder till att han blir lite för snabb i takten, men det är bara att jobba på med en miljon halvhalter.

Idag red jag även lite övergångar mellan trav och skritt, fick en väldigt bra känsla där han verkligen lyssnade och gjorde mjuka och fina övergångar åt båda hållen. Hela tiden avslappnad och bra på signalen, jobbade igenom övergången och allt sådant.

Jag är nöjd med passet, Miros inställning till arbete är så härlig och han gör allt jag ber honom om. Högerbak blir lite utanför till och från men det är förståeligt att det är "lite mer än vanligt" såhär i början, han hittar snart tillbaka skulle jag tro. Allt flyter helt enkelt på som det ska, han jobbar på bra och känns mjuk och fin i kroppen samt har ett fint sug i handen.

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback