Miro - 11 december 2012

Publicerat av Jennie Börs den 11 December 2012 kl. 21:05 i Ridpass - Miro
Idag red vi ute i den snöfyllda paddocken, så otroligt härligt! Förra vintern bjöds vi ju aldrig på någon riktig pulssnö, men just nu tycker jag att det är ganska perfekt faktiskt.

Både skrittade och travade idag, med fokus på en lägre form. Red mycket raka spår och volter för att känna att han var på plats och sedan jobbade jag utefter vad som behövdes. Fick en bra känsla i vilket fall, visst försöker han vara lite lat med högerbak men jobbar på bra trots det. Mysigt och helroligt var det i alla fall att få trava på min prins igen efter ett uppehåll.

Jag är nöjd med Miro, han hade ett väldigt framåtdriv och en positiv inställning. Han gör mig verkligen så glad den där ponnyn, nu längtar jag verkligen efter att få ta en snögalopp!

En söt bild från december 2010!

Kommentarer
Kommentar av: Louise

Han är så fin! :)

Skulle inte du kunna skriva om newforest-sm förresten? typ vilka klasser man rider (kan man välja dressyr/hoppning eller måste man rida båda?) och om man måste kvala dit (vilka klasser isf) osv. är sugen på att vara med där i sommar men har inte bestämt mig än ;)

Svar: Jag kan faktiskt inte annat än hålla med, hihi! :)
Det finns faktiskt ett halvt färdigskrivet inlägg om just detta ämne i mitt utkast. Kan se till att skriva klart det och publicera senare i veckan när alla skolarbeten är färdiga, så håll utkik senare i veckan (onsdag-fredag, antagligen!)! :)
Jennie Börs

2012-12-16 @ 17:07:00
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback