Julaftonsmorgon i stallet

Publicerat av Jennie Börs den 25 December 2012 kl. 19:29 i Vardag
Julaftonsmorgon i stallet, ja, det är tradition. Ärligt talat tar det inte alls emot att stiga upp klockan fem på morgonen, jag menar, det händer ju ungefär en gång om året. Det är dessutom otroligt mysigt att börja julaftonsmorgonen med att släppa ut hästarna i snön i mörkret för att sedan mocka, sopa, väga hö och slutligen fixa med hästarnas godis. Hästarna blir sedan så glada så när de kommer in i sina boxar och vi får äntligen äta frukost. Efter frukosten blir det alltid lite segt, men så snart man kommer igång igen så är hästarna snart ute och sedan dröjer det inte länge innan hela stallet är färdigt igen.

I år hände dessutom något spännande, radio Dalarna ringde nämligen upp för att ta del av vår tradition. För er som vill lyssna, går in HÄR och spola fram 19 minuter så hittar ni det där!

Har ni några speciella jultraditioner i era stall? Berätta!

Som alltid var kameran med, så här kommer bilder från godistillverkning samt på Miro och Jumanjis färdiga produkter.


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback