Harley - 30 december 2012

Publicerat av Jennie Börs den 30 December 2012 kl. 21:50 i Ridpass - Andra hästar
Idag har jag ridit lite ridskolehäst, nämligen Harley. Alltid lika roligt att rida honom tycker jag, han har verkligen sin egna charm. Hästarna håller fortfarande på att sättas igång efter vaccination och lite vintervila och därför blev det ganska lugnt med fokus på en lite lägre form.

Vi började med att rida längs fyrkantsspråret i både skritt och trav, med fokus på att hitta rakriktningen och oss själva. I traven fick vi även göra lite övergångar till skritt på långsidorna. Jag fick jobba lite med vägen i hörnen då vi gärna hamnade lite långt in i dem samt att få lite extra tryck från bakbenen.

Efter en stund började vi jobba på volterna. Där fick jag verkligen jobba med att hitta rakriktningen eftersom Harley är lite sned, men ju mer vi hittade åt det raka håller desto bättre blev ridkänslan. Emellanåt blev det lite skrittpauser från traven, men fokusen låg fortfarande på rakriktning med målet att hitta en lägre form. Tillslut hittade vi ramen riktigt bra och det höll i sig även när vi kom ut på fyrkantsspåret igen. Harley var fin och jobbade på bra!

Jag är nöjd med ridpasset, nyttigt att få rida lite annan typ av häst. Vi hittade dit vi skulle, till den lägre formen och när vi väl kom dit blev ridkänslan mycket bra!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback