Svartis - 3 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 03 Augusti 2012 kl. 20:37 i Ridpass - Andra hästar
Dagens första ridpass blev på gammelmannen. Var riktigt roligt att få rida lite på honom igen, för han är väldigt rolig att rida. Tyvärr trivs jag inte i sadeln han har just nu (fast den är kanske lite bättre än hans egna i alla fall), jag är nog lite för bortskämd med min Jaguar ibland.

Började med att rida längs fyrkanten i skritt och trav, jag la även in lite skänkelvikning på hörnlinjen i de båda gångarterna. När vi kommit igång och fått koll på rakriktningen började jag arbeta på volt för att gå igenom sidorna lite bättre. På volten jobbade jag i trav och lite senare även i galopp.

Svartis kändes fin i alla gångarter och det var verkligen roligt att rida honom. Det märks så väl att han är gammal och rutinerad, han bara gör det man ber honom om. Duktiga killen!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback