Miro - 6 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 06 Augusti 2012 kl. 23:20 i Ridpass - Miro
Tog ett dressyrpass på lilla banan, testkörde det nya underlaget för första gången. Inte alls lika tugnt som det förra var, det var något hårt men det blir nog bra med lite vattning och mer aktivitet där nere! Red mycket på fyrkanten hela passet, fokuserade på handen väldigt mycket i alla gångarter.

Red senare lite skänkelvikningar i skritt och trav. Vissa blev bra, sedan kom en svacka där det verkligen inte fungerade, jag blev då frustrerad och skrittade lite. Tog sedan om det igen som då blev det lite bättre i alla fall. Efter det galopperade jag lite till runt fyrkanten och avslutade med att bara känna på honom nedsuttet i traven.

Dagens ridpass gav blandade känslor. Bitvis kändes det bra, bitvis kändes det hopplöst. Min motivation till att rida den tiden jag red var inte den bästa, men vill man titta på OS och Erikträning får man ta det. Motivationen bidrog säkerligen till min frustation, i vanliga fall kan jag bara bita ihop och ta igenom problemet, idag fungerade inte den varianten. Får ta med mig de bra stunderna helt enkelt, Pernilla ropade faktiskt till mig från stora banan där hon red att min hand var mycket bättre till exempel. Aja, nya tag till nästa ridpass!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback