Miro - 28 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 29 Augusti 2012 kl. 08:15 i Ridpass - Miro
Red som sagt för Göran, har missat de tre senatse träningarna först på grund av hältan (som var borta på några dagar bara), gången efter hade jag bokat träning med Pernilla och det kändes som vi behövde den mer och nu senast fick jag reda på att det var träning samma dag och då var jag på dressyrkurs = Miro hade redan gått två pass den dagen. Den första missade träningen red jag ju i alla fall Jumanji, men den andra sa jag ifrån mig och den sista red Johanna.

Det var i alla fall roligt att få träna igen, tyvärr visade vi kanske inte den bästa sidan som vi tränata fram under de här månaderna. Vi började i alla fall lite som vanligt med att bara checka av på en volt i skritt och sedan i trav, blev däremot inte så mycket sådant innan vi körda igång ordentligt. Fick rida lite serpentiner och diagonaler, skänkelvikningar och halter. Miro stod emot en hel del och skänkelvikningarna fick vi verkligen ta igenom några gånger innan det blev bra. Jobbade även med lite mellantraver, under lättridning, för att hjälpa honom lite extra.

Halter tränade vi en del på, för att verkligen få med alla ben samt att han inte skulle dra lite i handen som han gärna gör. Lite ryggningar tränade vi också och han gjorde de så mycket bättre än han brukar, vilket självklart var roligt! Han behöll bjudningen och var kvar i formen, annars slår han sig gärna fri och bara står emot.

I galoppen fick jag till en början jobba med att vara reglera fyra språng framåt och fyra tillbaka, sedan la jag lite volter ur det. När vi fått ordning på galoppen vände jag halvt igenom och red långsidan ner i förvänd. Vi avslutade med att verkligen ta igen fattningarna, det gjorde vi på en liten volt där jag fick fatta som ur en sluta. Det blev bättre och bättre, men Miro var lite småtjurig där ett tag eftersom det blev lite jobbigt för honom. Fick i alla fall en väldigt bra böjning i honom där jag kom åt honom.

Jag är nöjd med träningen även om det idag var lite halvsegt, men det blev i alla fall bättre längre in i passet. Helheheten var bra, för bitvis fick jag till en bra känsla även om det var lite halvsegt till och från. Fick en del tips hur jag ska tänka och träna framöver, både på hemmaplan och inne på banan. Vi i alla fall beröm för att formen blivit mycket bättre!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback