Miro - 27 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 27 Augusti 2012 kl. 21:47 i Ridpass - Miro
Dagens pass på Miro gick inte helt hundraprocentigt bra, han var lite småspänd och stretig idag. Visserligen var jag beredd på att han skulle vara lite småstretig idag och hade lagt upp planen efter det, det spända var jag däremot inte riktigt beredd på.

Vi fokuserade i alla fall på en låg form. Red på fyrkantsspår och lite speciella serpentinbågar där jag valde att göra som ett S över medellinjen för att kunna få igenom lite extra böjning. Började galoppera relativt tidigt och lät honom rulla på i lättsits, började i högervarvet. Av någon anledning höll han på och byta och greja, men som tur var släppte det efter ett tag. När jag galopperat i båda varven och skrittat travade jag några gånger över en bomserie. Avslutade med att rida mindre volter och verkligen ta igenom ställningen. Gick faktiskt ganska bra, han höll ett bra tempo och följde med bra runt.

I det stora hela var nog ridpasset ganska bra i alla fall när jag tänke efter. Det var egentligen ingenting som var dåligt. Bjudningen var dessutom bra och bitvis var det verkligen en enorm power!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback