Miro - 24 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 24 Augusti 2012 kl. 22:35 i Ridpass - Miro
Idag åkte dressyrsadeln på! Framridningen kändes riktigt bra, Miro kändes mjuk, fin och arbetsvillig. Pernilla var ute på banan och hon sa till mig att jag skulle flytta fram skänkeln en bit till och från för att sedan trycka till. Wow säger jag bara! Miro svarade så gudomligt bra och gav verkligen en härlig känsla ridmässigt, tog i och svävade till liksom. I galoppen kändes det också bra, fick till en bra grundgalopp med bjudning. Tyvärr slog han jättemycket med huvudet på grund av knotten, vilket drog ner känslan lite, men jag försökte koppla bort det så gott det gick.

När han var framriden och klar började jag sitta ner på honom i traven, red lite skänkelvikningar och följde spåret. Tror tyvärr jag spände mig lite omedvetet för att mamma började filma då, fick inte riktigt till den där känslan som jag letade efter. Miro fortsatte slå med huvudet, men det fokuserade jag bort i alla fall. Galopperade sedan lite till och det kändes helt okej även det, fortfarande spände jag nog till på något plan.

Jag är i alla fall helt nöjd med passet, framridningen kan jag leva länge på! Resten var kanske inte så tokigt det heller egentligen, men jag kunde gjort det mycket bättre. Bra är i alla fall att Miro bjuder av sig själv utan att jag behöver rida som en tok! För att summera allting så avslutar jag och säger att jag är nöjd.


Kommentarer
Kommentar av: Maja

Kul att det gick så bra. Super fin bild ! :)

Svar: Tack! :)
Jennie Börs

2012-08-25 @ 20:16:54
Blogg: http://majawallstrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback