Miro - 23 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 23 Augusti 2012 kl. 22:06 i Ridpass - Miro
Idag hade jag planerat att ta veckans ordentliga dressyrpass, planen ändrades dock när jag insåg att ridbanan var ganska så blöt och ridhuset behövdes delas med tre andra. Tog därför ett skrittpass i ridhuset istället!

Började med att bara skritta på en volt åt båda hållen, jobbade med att han skulle ta skänkeln och lyssna både framåt och tillbaka. När jag fått till det ökade jag ta skänkelfaktorn genom att flytta honom i skänkelvikning på voltspåret. När det fungerade gjorde jag lite bakdelsvändningar eftersom det var jättelänge sedan, förut gjorde vi kvartsvändningar i uppvärmningen inför varje ridpass (något jag borde ta upp igen, tror jag allt!). Jag valde att göra vändningarna ur en sluta för att lättare få allting på plats, det fungerade helt okej faktiskt. Avslutade det hela med några skänkelvikningar på kvartslinjen.

Efter det skrittpasset valde jag faktiskt att ta lita trav på en volt åt båda hållen. Miro kändes väldigt mjuk och framme, riktigt roligt var det att trava de varv som det blev. Gjorde även lite mindre volter i volten, det fungerade ganska bra även det. Jag är helt klart nöjd med passet, det är så roligt att Miro verkligen taggar i och är motiverad till arbete varje pass.

Det planerade dressyrpasset får jag ta i helgen istället, har en riktigt bra plan upplagd för det!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback