Miro - 19 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 19 Augusti 2012 kl. 21:50 i Ridpass - Miro
Idag hade jag tänkt att bara jogga Miro i lång och låg form, bra avslutning på sommarlovet sådär. Miro var dock väldigt laddad och på idag, så jag var bara tvungen att göra något vettigt utav ridpasset!

Började med att trava fram på fyrkantsspåret i lång och låg form, la även in lite volter. Han kändes fin, var dock lite irriterad på knotten. Sedan galopperade vi på samma sätt. Valde sedan att rida lite förvänd galopp, vände ett kort snett igenom från den rätvända galoppen så vi kom ut i förvänd, galopperade några varv i förvänd innan jag gjorde ett nytt kort snettigenom för att komma ut i rätvänd galopp. Avslutade sedan med att vända halft igenom och rida förvänd genom första kortsidan. Det gjorde jag åt båda varven. Miro var jätteduktig, i högergaloppen fick jag dock passa rumpan för annars åkte den in och han släppte högerbak. Annars riktigt bra!

Avslutade även med lite mellangalopper, power är ordet på dem. Sedan travade jag av, tog in honom på en volt och ledde verkligen in honom för att få honom riktigt låg i formen. Det fungerade bra förutom att han skottade på så jag knappt hängde med i början, fick en liten Evita flashback då ... Tisslut lugnade han ner sig i alla fall och när vi tagit igenom ut båda varven satte jag mig ner för att sakta av. Det var dock lättare sagt än gjort, den power som var i honom var så grymt härlig att jag var tvungen att samla ihop honom några gånger för att sedan släppa fram igen. Avslutade med att få till en bra halt, därefter skrittade vi fram några steg för att rygga. Blev tre ryggningar idag där alla blev helt godkända, men sista var helt klart bäst!

Jag är riktigt nöjd med passet och Miro. Han var helt underbar idag verkligen, all den vilja och power som finns där, tänk när vi lyckas behålla det inne på dressyrbanan!

Ponnynäsa från idag. :)

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback