Miro - 17 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 17 Augusti 2012 kl. 20:31 i Ridpass - Miro
Miro joggade jag lite kort och enkelt på banan efter ridturen på Svartis. Ville bara rida lite lätt idag efter gårdagens träning, för att han skulle få röra på sig.

Gjorde upp ett 20x40m fyrkantsspår och sedan travade jag runt på det i båda varven som framtravning. Tog sedan en liten skrittpaus innan jag lät honom rulla på i galoppen under lättsits åt båda hållen, innan vi avslutade med att trava av. Snabbt och enkelt, men det var alldeles lagomt för idag.

Jag är nöjd med honom! Han blir bara mer och mer avslappnad i sin låga form för var dag som går, vilket givetvis känns jätteroligt. Det här arbetetsättet vi började bygga upp i slutet av våren passar verkligen honom som handen i handsken!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback