Miro - 13 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 13 Augusti 2012 kl. 23:30 i Ridpass - Miro
Dagens ridpass blev inte riktigt som jag planerat, men trots det blev det bra ändå! Började med att rida massor utav skritt-halt övergångar i uppvärmningen, sedan travade jag fram på något som skulle likna ett fyrkantsspår (det var hinder ivägen och lite sånt). Tempoväxlingar fram och tillbaka, ställd i hörnen och fokus på mina händer.

Jag galopperade sedan fram på samma sätt som jag arbetat i traven, alla fattningar gjorde jag från skritt. Blev en hel del galopparbete innan jag avslutade med att jobba lite nersuttet i traven innan jag travade av honom. Avslutade med att få till en bra halt, han krånglade lite först men sedan fick vi till en som var helt klart godkänd i alla fall. Jag är nöjd med ridpasset i alla fall, otroligt härligt att få rida min älskade ponny i min älskade dressyrsadel, hehe.

Imorgon tänkte jag ta och göra dagens planerade arbete. Ska städa bort hinder så att jag får en 20x60m bana, hann tyvärr inte göra det idag. Sedan blir det nyttigt arbete, mer om det imorgon!


Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback