Jumanji - 24 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 24 Augusti 2012 kl. 22:26 i Ridpass - Jumanji
Idag har jag ridit lite på Jumanji, vilket var på tok för länge sedan nu! Det blev dock inget komplicerat eller så eftersom han ännu inte går på full ranson med mat, helt enkelt mest för att han skulle få röra på sig.

Började med att skritta, på raka spår med lite volter huller om buller. Fokuserade på att han skulle ta rätt stöd i tyglarna samt att han skulle vara runt skänkeln. Gick helt okej faktisk, lite energisnålt här och var bara. När jag gjort det en bra stund travade jag lite på raka spår i båda varven, han var inte speciellt framme för skänkeln men försökte "lirka" fram honom lite, att bara banka fungerar inte för då spänner han till på en gång. Det fungerade helt okej. Skrittade sedan lite till innan jag avslutade med trav, då kom han fram tillräckligt mycket för att jag skulle vara nöjd. Därefter gav vi oss.

Jag är varken nöjd eller missnöjd med passet, det är svårt att rida utan att pressa gränserna för mycket. Jag vet precis hur jag skulle ridit om det varit så att han kunde gå fullt ut, men nu valde jag att "mesrida" lite extra för att inte ta ut honom för hårt. Men snart är han back on track igen!


I somras!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback