Figaro - 7 augusti 2012

Publicerat av Jennie Börs den 07 Augusti 2012 kl. 23:10 i Ridpass - Andra hästar
Debbie hade tappat en sko, så Felcia hade lånat en kompis häst idag. Jag fick sitta upp och prova efter det att hon ridit en stund. En hästtyp som är raka motsatsen mot vad jag är van med vanligtvis och storhäst på det: då blir det väldigt mycket annorlunda mot ponnyerna!

Jag red väl mest runt på volter och lite längs fyrkantsspåret för att försöka hitta knappar och ridning. Det var väldigt mycket häst att rida, fick hela tiden passa så att alla kroppsdelar hände med på rätt spår. Tillslut gick det helt okej, fick inte riktigt den ridkänsla som jag vill ha. Var nog framför allt känslan i handen som jag letade efter, samt att jag inte fick honom helt 100% runt skänkeln.

Men roligt att få testa på någonting annat, det är nyttigt att rida olika typer utav hästar eftersom man alltid kan ta med sig någonting. Sedan är omställningen ponny --> häst större än vad man kan tro ibland!

Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback