Miro - 5 april 2012

Publicerat av Jennie Börs den 05 April 2012 kl. 20:28 i Ridpass - Miro
Dagens ridpass kan sammanfattas som både bra och dåligt. Ena stunden kändes det som alla bitar bara föll på plats och i nästa stund kändes det som att ingenting fungerade. Det blåste en hel del ute också, vilket varken jag eller Miro gillar.

Red i alla fall lite samma tänk idag som under måndagens träning, 10 steg i normaltempo och 10 steg i lite ökat tempo. Låg på fyrkanten och växlade fram och tillbaka, Miro lyssnade riktigt bra! Gjorde det samma i galoppen, där blev han dock lite väl taggad till och från. Red även på en 20m volt för att kunna rida igenom och lossa honom lite. Tränade även på lite fattningar från skritt, i höger blev det lite hej och hå men i vänster blev det mycket bättre!

När jag travade av la jag in ytterligare en växel, en med lite samling i. Det kändes bra även i den traven när han fick med sig bakbenen ordentligt!



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback