Miro - 25 april 2012

Publicerat av Jennie Börs den 25 April 2012 kl. 21:25 i Ridpass - Miro
Idag fokuserade vi på den låga formen och jag la 110% tankeverksamhet på min blick. Har bestämt mig för att jag får titta rakt fram och till vänster (med blicken uppåt fortfarande), men jag får absolut inte snegla ner åt höger. Inte ens om jag ska dubbelchecka sittbenet, då är det vänster som gäller. Kom på mig själv flera gånger idag med att snegla åt höger, rättade då till det på en gång.

Miro kändes fin, i början testade han lite genom att minska tempot och inte riktigt ta högerskänkeln, men efter bara någon påminnelse visste han sin ram. Vi jobbade sedan utifrån den i alla tre gångarter, resultatet blev väldigt bra då jag fick en ponny i en låg och avslappnad form. Miro var verkligen helt avslappnad, sådär så att till och med öronen guppade.

Jag är verkligen jättenöjd med honom. Imorgon bygger vi upp det ytterligare lite, med att ta upp formen en bit och jobba nedsuttet. Antagligen blir det även lite volter och övergångar.


Avtravning på långa tyglar, november 2010.

Kommentarer
Kommentar av: Maja

Snygg han var i rosa, haha. :)

2012-04-26 @ 07:36:38
Blogg: http://majawallstrom.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback