Miro - 18 april 2012

Publicerat av Jennie Börs den 18 April 2012 kl. 21:13 i Ridpass - Miro
Mycket riktigt blev det ett pass med bommar idag. Började med att rida fram honom, han kändes fin. Tog sedan lite skrittpaus innan vi tog bommarna, låg som på något voltaktikt spår och travade över en serie med tre bommar några vändor i båda varven. Bommarna kom väldigt rätt i steget och för honom var det ingen större match, därför längde vi ut avståndet i två vändor för att han skulle få sträcka på sig lite extra. När jag hade travat över bommarna ett x antal gånger i båda varven tog jag lite mer galopp innan jag slutligen travade av.

Jag är nöjd med passet, Miro kändes fin. Ibland kändes han dock lite okoncentrerad då han gärna tittade lite extra på fåglarna eller folk som sprang förbi, men han jobbade ändå på bra. Själva bommarna i sig är inget problem alls, han kommer väldigt rätt och kan själv avgöra hur mycket han behöver ta i. Till nästa gång lägger vi nog upp bommarna till en cavaletti, hade tänkt gjort det idag men planen blev ändrad.



Kommentarer
Kommentar av: linnea jansson

Hej,asså du och Miro passar verkligen prio så j''kla fina tsm!

P.S fin bild!

2012-04-18 @ 21:20:32
Blogg: http://perfektridningg.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback