Miro - 13 april 2012

Publicerat av Jennie Börs den 13 April 2012 kl. 22:02 i Ridpass - Miro
Red honom på förmiddagen, innan han fick komma ut i hagen: det fick jag tillbaka för kan jag säga. Miro var verkligen supergrinig idag, kunde inte stå still och gick i sidled istället. Började trava och galoppera fram lite lätt för att sedan sätta honom i någorlunda arbete, tyvärr ifrågasatte han allting och försökte komma undan. Red i vilket fall lite övergångar och det hjälpte till en del i alla fall. Provade någon till galoppfattning efter det, arg ponny som kickade, pep och hade sig. Tillslut fick jag till en riktigt bra fattning, precis på signalen och dessutom klockren! Galopperade lite till efter det och sedan travade vi av. Kände inte för att börja bråka med något nytt efter det.

Var inte precis glad åt passet eftersom det är dagen innan tävling, men det kanske är som Pernilla sa att det ska gå dåligt på genrepet. Fick kanske skylla mig lite själv också när jag valde att rida när alla andra fick komma ut i hagen och inte han, borde ju känna till hur hans humör ändras. ;)



Kommentarer
Kommentar av: M_N Melinda

vilken bra bild! :D

2012-04-15 @ 19:45:01
Blogg: http://munderstreckn.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback