Jumanji - 7 april 2012

Publicerat av Jennie Börs den 07 April 2012 kl. 19:39 i Ridpass - Jumanji
Red Jumanji idag, började på en del av ridbanan men den var tydligen väldig hästätande. Varje gång jag skulle vända upp mot dommartornet fick han nått ryck och bara flög iväg åt fanders. Red därför förbi där några gånger på en någorlunda avspänd ponny, sedan bytte vi ställe.

Jobbade på att få honom mjuk och rund i sidorna, utan att bli stark och bita sig fast i högertygeln. La upp en ganska bra strategi i galoppen, gav honom halvlång tygel och red sedan enbart med sitsen. Det fungerade riktigt bra tycker jag, istället för att ta dragkampen kunde han först lossa i kroppen innan jag la till en mjuk och stadig hand. Galopperade sedan på lite i lättsits innan jag satte mig ner och samlade ihop honom med lagom lång tygel. Gjorde detta i båda varven och det gav bra resultat!

Måste även påpeka att han har världens härligaste trav, man sitter som i en fotölj! I traven kändes han också fin, dock kör han gärna in rumpan lite i vänstervarvet.



Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback